1. Korte trips
  2. Cyprus
  3. Dag 1 Lent Kalavasos

Dag 1 Lent Kalavasos

Cyprus

Vrijdag 13 april 2012

Vandaag moesten we vroeg opstaan omdat ons vliegtuig naar Cyprus om 7.00 uur vertrok van vliegveld Weeze. Dus na een snel ontbijt vertrokken we naar Duitsland. Alles verliep voorspoedig en we vertrokken keurig op tijd, om nog voor op het schema op Cyprus te landen. Ook het ophalen van de bagage en huurauto verliepen vlotjes. Zo reden we om 13.00 uur met onze Suzuki Jimny van Larnaka airport richting Kalavasos.

Onderweg stopten we even voor de lunch. Bij aankomst in Kalvasos was het even zoeken naar de juiste weg, maar al snel vonden we ons appartement: Stratos House. We werden keurig en uiterst gastvrij ontvangen door de eigenaar. Het appartement is typisch Cypriotisch en kleinschalig. Na heel even wat tijd voor ons zelf, kregen we verse kalamaris van de eigenaar, met verrukkelijke tomaten, genieten! Het weer is ook prima, niet te warm zodat we lekker kunnen gaan wandelen, maar met een heerlijk zonnetje.

Na nog een welkomst kopje koffie gingen we even op pad om te pinnen. Dat bleek een hele onderneming. Na 2 dorpen en 2 pinautomaten geprobeerd te hebben, besloten we het een minimarket eigenaar te vragen. Hij vertelede ons waar we heen moesten, een kwartiertje rijden. Gelukkig was de omgeving prachtig. We kwamen langs ene grote supermarkt, dus gelijk maar even inkopen gedaan voor de eerste paar dagen. Het is hier namelijk nu Pasen, de belangrijkste feestdag voor de orthodoxe katholieken, dus het is even afwachten wat er dit weekend allemaal open is.

Weer terug in het aten we bij Tenta Taverna, hier in het dorp. Lekker dichtbij het huisje. Het eten ziet er iets veelbelovender uit dan het smaakte, maar prima voor vandaag. Terug in ons appartement dronken we nog een wijntje, en toen op tijd naar bed. Het was een lange dag.

Inhoudsopgave: Korte trips

1. Londen
  2. Barcelona
  3. Duitsland - Eifel
  4. Duitsland - Harz
  5. Cyprus
    1. Dag 1 Lent Kalavasos
    2. Dag 2 Troodos National Park, mount Olympos
    3. Dag 3 Geocachen Top of the World serie
    4. Dag 4 Agia Paraskevi Forest en Santa Marina
    5. Dag 5 Pissouri Cliffs en Aphrodite
    6. Dag 6 Nicosia de verdeelde hoofdstad
    7. Dag 7 rondrit door Machairas Mountains met de 4wd
    8. Dag 8 terugreis Kalavasos Lent