1. Korte trips
  3. Londen - dag 3

Londen - dag 3

Londen

17 december. Natuurlijk beginnen we met een ontbijt, waarna lekker weer Hyde Park in lopen om hier een aantal geocaches te zoeken. We lopen ook langs Diana, Princess of Wales, memorial founain. Daarna lopen we weer door naar Buckinham Palace om vandaag wel op tijd te zijn voor de Changing of the Guards. Het is weer heel erg druk maar we kunnen het allemaal wel aardig zien.

Dan is het tijd op te shoppen. We gaan dan ook naar Harrods. Hmmm, wat een prijzen zeg. Niet echt een winkel voor mensen met een bescheiden budget. Alle designer merken zijn vertegenwoordigd. Leonie zag nog een mooie shawl van Burberry maar voor 269,- pound is die toch echt te duur!

We besluiten om naar Leicester Sqare te gaan voor de lunch. Dat bleek een goede keus. Bij Half moon, under water, eten we heerlijke fish&chips en nog goedkoop ook. Gezellig hoor in zo’n Engelse pub.

Na de lunch lopen we nog een keer naar Covent garden, omdat het er gisteravond allemaal wat verlaten uit zag. Het is er nu inderdaad, gezellig, druk en sfeervol en we hangen er even rond.

Vanaf daar wandelen we weer verder. Opzoek naar The Royal Courts of Justice en Temple Church. Je weet wel, van de Knigts Templar uit de Da Vinci Code. We zijn om 15.30 bij Temple Church. Dat komt goed uit, want vandaag is de kerk tussen 15.00 en 16.00 geopend voor publiek. Binnen herkennen we wat leuke sets uit de film. Wil je Temple Church bezoeken, moet je wel opletten want je ziet de kerk vanaf de weg niet staan. Op Fleetstreet moet je een zwarte poort door om bij de kerk te komen. Het steegje waar je door loopt zit ook in de film, waar Robert Langdon en Sophie Neveu door een groepje nonnen vluchten.

Na het bezoek aan Temple Church gaan we met de metro naar Trafalgar Square maar daar zijn we waarschijnlijk wat te vroeg want het is nog weinig bijzonder zo rond het invallen van de schemer. We nemen nog maar een koffie en gaan nog even terug naar ons hotel.

Daarna zijn we teruggegaan naar Trafalgar Square en nu is het wel erg gezellig. We maken wat foto’s en we luisteren naar wat Chrismas carols. De National Gallery is nu ook mooi verlicht. Vanaf het bordes zien we in de verte de Big Ben. Daarna lopen we weer richting Leicester Square want dit blijft een leuke buurt. We wandelen daar wat rond en komen dan terecht bij Chiquitos, een druk en gezellig Mexicaans restaurant. We hebben daar heerlijk gegeten. Om nog wat foto’s te maken bij duisternis gaan we nog even langs Harrods en dan is ook dag 3 al weer voorbij.