1. Vakanties

Zondag 18-08-2002
Dagafstand 57.7 km
Gemiddelde snelheid 16.8 km/h

Vandaag weer op de fiets, de eerste 35 km vliegen voorbij. We gaan langs de kust weg richting Castiglione delle Pescala. Hier nemen we een klein "hobbeltje" maar die is wel erg steil. We fietsen via Folonica door richting Massa Maritima en tot hier is het min of meer nog vlak. Massa maritima ligt hoger op maar de doorgaande weg loopt onderlangs. Omdat we niet weten waar de camping ligt besluiten we de weg onderlangs, om het dorp heen te volgen. Maar ja, beneden is geen camping te vinden dus alsnog fietsen we steil omhoog. Echter boven aan gekomen bleek dat hier helemaal geen camping was. Wel ontdekken we een oud klooster welke omgebouwd is tot jeugd herberg. Ondanks het feit dat we worden gescheiden over een dames en een heren slaapzaal besluiten we hier te overnachten. Dit alles hebben we telefonisch geregeld vanuit de receptie omdat er geen beheerder aanwezig was. Die zou over zo'n 2 1/2 uur pas komen om ons een plaats te wijzen. In deze tijd zijn we het dorp ingelopen. Het dorp leek echter wel compleet uitgestorven. We gaan terug naar het klooster om te douchen. Na het douchen toch nog maar even naar het dorp om ergens wat te drinken. We komen nu tot in het centrum en het blijkt een heel gezellig middeleeuws stadje te zijn. We drinken een cappuccino en komen tot de ontdekking dat er een soort festival gaande is. Er schallen trompetten en er lopen mensen in klederdracht. De mensen vormen een stoet en het geheel begint zich door het stadje te verplaatsen. We besluiten dit maar te volgen. Na een kleinstukje komen we uit bij een gezellige markt en kort daarbij wordt een show opgevoerd met vlaggen gooien enz. We balen enorm dat we nu, voor de eerste keer deze vakantie, onze camera's niet bij ons hebben. Na de show lopen we nog even over markt en gaan vervolgens in een restaurantje lekker uit eten. Na het eten slenteren we nog even door het stadje, kijken nog even bij een openlucht concert en gaan vervolgens terug naar het klooster om te slapen.