Van Eldorett naar Kakamega regenwoud - Kenia - Afrika

Kenia - Tanzania - Afrika

Dag 10
Donderdag 16-10-2003

Vandaag gaan we naar Kakamega rainforest. De weg is goed op de laatste kilometers na. Dan hobbelen we weer over een slechte zandweg. In dit gebied komen minder toeristen en er zijn ook maar 2 reisorganisaties die Kakamega rainforest in hun reisprogamma hebben opgenomen. Maar we merken het ook aan de mensen, ze reageren anders als in de toeristische plaatsen.
We komen in het begin van de middag aan op de camping, vroeg genoeg om hier te gaan lunchen. Daarna wordt onze groep verdeeld over twee gidsen om een sun set walk te doen. We lopen door het regenwoud maar in het begin metname over brede paden, dat valt wel een beetje tegen, dat hadden we ons niet voorgesteld bij regenwoud. Wel zien we veel planten en dieren waar door de gids het nodige over wordt verteld. En dat maakt het wel interessant. Dieren die we zoal zien zijn: Black and white colabus apen, blue monkey's, red tail monkey's neushoornvogels en turanco vogels. Op een gegeven moment slaan we toch een smal "jungle" padje in en begint het ook behoorlijk steil te worden. Halverwege houd de begroeiing van bomen en planten op en komen we bij een grot. In deze grot zitten vleermuizen. Uitgerust met een zaklamp gaan we gehurkt de lage grot in om de vleermuizen te bekijken. Dat is nog best spanned als die beestjes beginnen te vliegen en je weet dat ze niets zien. Na een bezoekje aan deze grot lopen we door naar de top van een heuvel om van de zonsondergang te genieten en natuurlijk deze te fotograferen. Na dat de zon onder is moeten we in het donker terug door het regenwoud naar de camping. We zien onderweg in het donker ook nog vuurvliegjes, nooit geweten dat die nog zoveel licht gaven. Na terugkeer op de camping staat voor ons het eten klaar en kunnen we zo aanschuiven. Tijdens het eten zijn we ook nog uitgebreid in gesprek met Peter van de Berg een vakantie fietser. Hij is bezich met een reis op de fiets van Kaapstad naar Caïro en mogelijk daarna nog door naar Nederland.

Van Eldorett naar Kakamega regenwoud - Kenia - Afrika

Klik op de foto's om een grotere versie te bekijken