1. Vakanties
  3. Nairobi - Mount Kenya

Van Nairobi naar Mount Kenya - Kenia - Afrika

Kenia - Tanzania - Afrika

Dag 2
Woensdag 08-10-2003

We staan op om 07.15 uur, de zon die schijnt. We krijgen ons eerste ontbijt van onze kok, Francis. Francis gaat de hele reis met ons mee en zal onze maaltijden verzorgen. We worden gelijk geconfronteerd met de onbetrouwbaarheid van onze truck want hij is defect en moet eerst gerepareerd worden voordat we kunnen vertrekken richting Mount Kenya ons doel voor vandaag. Om de tijd te vullen wordt er een andere truck geregeld en maken we een rondje door Nairobi, ook wel Nai-robery genoemd omdat hier veel criminaliteit heerst. We gaan ook kijken bij een opvang voor wees olifantjes. Dit is een opvang aan de rand van Nairobi national park waar kleine olifanjes, waarvan de moeder is overleden of die door de groep alleen zijn gelaten, worden opgevangen, opgevoed en later weer worden uitgezet. We keren terug op de camping voor de lunch. En na de lunch vertrekken we. We rijden weer dwars door Nairobi, het verkeer is één grote chaos en APK hebben ze duidelijk nog nooit van gehoord. Alles met wielen en aandrijving kom je tegen in het verkeer en zit afgeladen vol. We zien mini-busjes waar wel ruim 20 mensen in zitten. We zijn nog maar net Nairobi uit en er is
weer een probleem. We hebben alleen nog maar asfalt gereden maar we hebben nu al een lekke band en tot overmaat van ramp is de krik die we bij ons hebben veel te klein. Maar met de nodige imprvisatie wordt uiteindelijk de band gewisseld en na een half uur rijden we verder. We rijden door bergachtig landschap en de uitzichten zijn erg mooi. Het laatste stuk begint het echter te regenen. Zodra we de geasfalteerde hoofdweg af moeten krijgen we weer een probleem, we raken vast in de modder. Het gaat hier namelijk vrij steil omhoog en door de regen is het te glad. Er wordt een tracktor geregeld die ons los en omhoog trekt. We komen aan bij een lodge bij mount Kenya, de geplande wandeling zit er door omstandigheden helaas niet meer in want het is al even donker. We hoeven niet onze tentjes op te zetten want er zijn voldoende kamers vrij in de lodge. 's Avonds gaan we eten en drinken we nog
een Tusker en krijgen we nog een optreden van een lokale dansgroep voordat we gaan slapen.

Van Nairobi naar Mount Kenya - Kenia - Afrika

Klik op de foto's om een grotere versie te bekijken