1. Vakanties
  2. Motorvakantie 2010
  3. Col du Donon-Bastogne (België)

Col du Donon-Bastogne

Motorvakantie 2010

Van Col du Donon naar Bastogne
Dinsdag 14-09-2010
Dagafstand: 319 km

Vandaag zijn we vertrokken vanaf Col du Donon. Maar voor dat we weg zijn gereden hebben we nog even de daar gelegen militaire begraafplaats bezocht. Het was een kleine begraafplaats ter nagedachtenis van gesneuvelde Fransen 3 Britten uit de eerste en de tweede wereldoorlog.
Daarna rijden we rond 09.30u weg. Het begin is gelijk weer prachtig. Daarna veranderd de omgeving snel en krijgen we weer meer landbouw gronden afgewisseld met typisch Franse dorpjes. Zo rijden we Duitsland binnen. In Duitsland kiezen we om even wat sneller wat kilometers te maken en gaan de snelweg op. We rijden grofweg 60 kilometer over de snelweg. Als we de snelweg verlaten rijden we al Luxemburg binnen. In Luxemburg rijden we een deel zoals we op onze heenreis ook zijn gereden en natuurlijk gaan we ook nog even goedkoop tanken. Vanuit Luxemburg rijden we langs de Moezel en komen we ook nog weer met een lus door Duitsland. Als we vlak bij Vianden zijn Rijden we opnieuw vanuit Duitsland Luxemburg binnen. We rijden door Vianden en komen langs de herberg waar we de eerste nacht hebben geslapen “Auberge Aal Veinen” en we komen vlak langs het kasteel van Vianden. We rijden verder door het Luxemburgse land richting de Belgische grens. Wer rijden de Belgische grens over naar het einddoel van vandaag: Bastogne. Zeer wel bekend van het “Ardennen offensief” en van de filmserie “Band of brothers”. We vinden snel een hotel en wandelen nog even door het centrum. Er is eigenlijk maar weinig wat aan de tweede wereldoorlog herinnerd. In het informatie centrum vinden we een folder van een museum wat we morgen zullen bezoeken voordat weer terug naar huis rijden. ’s Avonds eten we nog wat en drinken nog een bietje en dan sluiten we de dag weer af. Morgen de laatste dag.

Inhoudsopgave: Vakanties

7. Montreux-Meiringen
    8. Meiringen
    9. Meiringen-Col du Donon
    10. Col du Donon-Bastogne (België)