1. Vakanties
  2. Motorvakantie 2010
  3. Meiringen-Col du Donon

Meiringen-Col du Donon (Frankrijk)

Motorvakantie 2010

Meiringen – Col du Donon
maandag  13-09-2010
Dagafstand: 380 km

Vandaag beginnen we aan de terugreis. We verlaten Meiringen in de regen, jammer dat we toch onze regenpakken aan moeten. Na even wat boodschapjes te hebben gedaan rijden we weg en valt het eingelijk nog wel mee met de regen. We gaan richting Luzern. Daar komt het even met bakken uit de lucht. Jammer, want het lijkt best een leuke stad. Na Luzern verandert het landschap snel. We rijden door een aantal dorpjes over de Zwitserse heuvels. Even wordt de omgeving wat minder als we in het grensgebied aankomen. Gelukkig duurt dit niet lang en rijden we door het duitse Schwarzwald. Ook het weer is nu prima. De zon schijnt en tegen de tijd dat we gaan lunchen, kunnen de regenpakken droog en wel in de koffers. We rijden nog een hele tijd door het Schwarzwald, erg leuk, door bossen en over glooiende heuvels. Dan komen we Frankrijk weer binnen. Ook hier is het grensgebied weer wat minder mooi, maar zodra we Colmar achter ons gelaten hebben, rijden we de Vogezen weer in. We hebben nergens een hotel geboekt en het is ook even zoeken. We hadden bedacht na de Col de Bonnehomme ergens in St Dié des Vosges, maar dat blijkt tegen te vallen. We rijden dus nog maar even door. We komen in verlaten dorpjes waar de hotels allemaal dicht zitten. We stellen de GPS in op de route van morgen, zodat we in ieder geval globaal de goede kant op gaan. We verlaten gelukkig de trieste dorpen en rijden weer een col op. Als we uiteindelijk na bijna 380 km het bos uitkomen, zien we een hotel met restaurant liggen. Het is inmiddels al 18.15 uur dus we besluiten hier een kamer te nemen. De kamer is prima en het eten is erg goed. Nu nog uitzoeken hoe we vanaf hier verder gaan. We zitten in Col du Donon, bij de plaats Grandfontaine. Waarschijnlijk gaan we richting de Eiffel waar Edwin dit voorjaar ook is geweest.

Inhoudsopgave: Vakanties

7. Montreux-Meiringen
    8. Meiringen
    9. Meiringen-Col du Donon
    10. Col du Donon-Bastogne (België)