1. Vakanties
  2. Verenigde Staten - USA
  3. Grand Canyon South Rim (Arizona)

Grand Canyon South Rim (Arizona)

Verenigde Staten - USA

Dinsdag 22 september 2009

Na een koude nacht worden we lekker op tijd wakker. Het was wel even wennen in de camper, maar na een lekker ontbijtje in de frisse ochtend zijn we klaar om de canyon te gaan verkennen. We zien nog wat deers (herten) op de camping. Het is zo’n kwartier lopen voor we de camping af zijn. We gaan via de winkel op weg naar de shuttle bus die ons langs de rand van de canyon zal rijden. Dit is een systeem wat goed werkt. Je parkeert je auto op de centrale parkeerplaats (of laat hem op de camping staan) en je kunt gewoon instappen en opstappen waar je wilt, zonder te betalen. De bussen rijden 3 routes, de village route, hermits rest en kaibab route. Wij gaan eerst met de village route richting de hermits rest. Vanaf die route heb je verschillende uitzichtpunten over de canyon. Dus we pakken een paar keer de bus en we lopen een deel van de route. Het is erg indrukwekkend, dat grote gat in de grond zoals een werknemer van ons hotel in Vegas het noemde. De kleuren zijn overweldigend en als je kijkt naar het kleine stroompje in het dal van de canyon. Dit is de grootste rivier van het gebied, de Colorado. We beginnen bij het beginpunt van een van de bekendste routes naar het dal van de canyon: Bright Angel trail. Wij blijven echter op de rand van de canyon en lopen naar het Trailview lookout point, vnadaar lopen we verder naar Maricopa point. Dan nemen we de bus naar de verste halte van de shuttlebus: Hermits Rest. We lunchen daar en nemen de shuttle weer terug. Onderweg stoppen we nog bij een aantal uitzichtpunten met pakkende namen als: The Abbys, Mohave point en Hopi point. Weer terug in het dorp nemen we de shuttle de andere kant op richting het bezoekerscentrum om een koelkast magneet te kopen voor Sandra. En we lopen vandaar nog naar het Mather point uitzichtpunt. Dit is echt een plek waar de dagjes mensen naar toe komen. Zonder lange stukken te wandelen heb je een mooi uitzicht over de canyon. Na al deze indrukken gaan we de sunset bekijken. Het schijnt dat deze het indrukwekkendste is bij Yavapai Point, dus daar gaan we naar toe. En we zijn niet de enigen… Maar we hebben een plekje aan de rand, dus na te genieten van inderdaad een schitterende zonsondergang lopen we via de rand nog een stukje in het schemer, zien we weer wat wild en komen we terug op de camping. We hebben daar een vuurpit, dus we proberen onze steaks te barbecueën op het open vuur. Dit gaat wel, maar niet erg makkelijk. Dat wordt dus een barbecue kopen! Het is na het eten alweer erg laat, dus we kruipen weer in onze camper voor weer een koude nacht… Morgen verlaten we de canyon en gaan we naar Page.