1. Vakanties
  2. Vietnam en Cambodja
  3. Dag 7 Hanoi-Bai Tu Long Bay

Dag 7 Hanoi-Bai Tu Long Bay

Vietnam en Cambodja

Vrijdag 9 september 2011

Vandaag kwam de trein om ongeveer 04.30u ’s ochtends aan in Hanoi. We hadden verwacht weer een chauffeur tegen te komen met een bordje met onze naam er op. Helaas konden we hem niet vinden. We hebben toen Cees maar uit z’n bed gebeld. In plaats van dat hij de chauffeur naar ons toe stuurde zei hij dat we een taxi konden nemen en dat hij de kosten zou vergoeden. We hadden bij onze eerste aankomst in Hanoi al een lijstje met betrouwbare taxi bedrijven gekregen. Dus een van hen opgezocht en daarmee zijn we weer naar het pension van Vietnam a la carte gereden. Hier kregen we weer een kamer om ons op te frissen en nog even een kleine 2 uur te slapen. Al hadden we allebei redelijk goed geslapen in de trein. Dit in tegenstelling tot de reis naar Lao Cai.

Omstreeks 07.30u hebben we ontbeten waarna we weer door een chauffeur met een luxe 4WD zijn opgehaald voor een 4 uur lange auto rit naar Ha Long Bay. We vonden het leuk, om zo onderweg, het land en het landschap te bekijken. Om ongeveer 12.00u kwamen we aan in Ha long City. Hier kregen we de kaartjes voor de “Public Ferry” naar Quan Lan in Bai Tu Long Bay. Deze vertrok om 13.00u dus we hadden mooi even tijd om te lunchen.

Na de lunch vertrok de ferry met ons als enige twee westerse toeristen aan boord. Dit was natuurlijk omdat het hoogseizoen op z’n eind loopt en omdat Bai Tu Long Bay nog niet zo toeristisch is als Ha Long Bay. Onze ferry tocht duurde ongeveer 4 uur een leidde langs de steile rots eilandjes in de baai waar we prachtige uitzichten hadden en we dus ook weer de nodige foto’s hebben gemaakt.

Na aankomst op het eiland Quan Lan werden we door een Tuk Tuk opgepikt en naar ons hotel Ngan Ha gebracht. Hier hebben we weer een lange dag met een hoop indrukken afgesloten.

Dag 7 Hanoi-Bai Tu Long Bay

Klik op de foto's om een grotere versie te bekijken
  •  - Dag 7 Hanoi-Bai Tu Long Bay