1. Vakanties
  2. Vietnam en Cambodja
  3. Dag 8 Bai Tu Long Bay

Dag 8 Bai Tu Long Bay

Vietnam en Cambodja

Zaterdag 10 september 2011

Vandaag was een hele dag op Quan Lan in Bai Tu Long Bay. De dag begon niet zo fraai omdat het enorm regende en onweerde. Geen fijn idee om mee op te staan als je hebt gelezen dat het eiland zich met name leent om een fiets te huren en op zoek te gaan naar verlaten strandjes.

Na het ontbijt zijn we eerst lopend naar de Quan Lan pagode gegaan. We waren daar helemaal alleen en hadden alle tijd en ruimte om de pagode te bezichtigen. Toen we hier weer weg liepen kregen we nog even een klein regen buitje te verwerken, maar deze mocht geen naam hebben. Vervolgens zijn we via de hoofdweg richting Minh Châo gewandeld. Maar dit bleek al snel te ver. We hebben een tuk tuk aangehouden die ons tegemoet kwam en hebben ons terug laten brengen naar ons hotel. Hier hebben we een moto bike gehuurd, een 80cc brommer.

Op de moto bike zijn we opnieuw richting Minh Châo gereden. Hier kwamen we aan bij wat ze noemden een “Beach resort”. Dan was het wel een beach resort waar net een typhoon overheen was gekomen. Wel zaten we nu aan de Zuid Chineese zee. De golven waren aardig en het water was warm, dus, we hebben er lekker door het water gelopen.
Vervolgens was het al weer lunchtijd. Bij een restaurant een stukje terug hebben we Pho Bo, rijst noedels met bief, gegeten. Daarna weer door. Echter reden we de hele tijd al met een zachte achterband en na een gat in de we ging het mis. Een lekke band. Tja nog een kilometer of 9 te gaan. Te ver om te lopen dus, rustig doorgereden op de lekke achterband. Terug gekomen bij het hotel hebben we onze moto bike omgewisseld voor een andere.

Daarna zijn we richting de haven gereden waar we met de boot zijn aangekomen. Vanaf hier zagen we een weg lopen die naar de zuid punt van het eiland leidde. Echter was het strand op de zuidpunt een redelijke teleurstelling dus hier zijn we direct weer omgedraaid. Onderweg terug nog een verlaten strandje ontdekt dus ook nog even een op het strand gelegen want de zon was ondertussen aardig gaan schijnen. Helaas kwam er plotseling toch nog een klein buitje waardoor ons strand tripje van korte duur was. Hierna zijn we weer terug naar het hotel gereden, we hadden het hele eiland gezien.

In de avond hebben we gerelaxt, gegeten en onze spullen voor de volgende dag in orde gemaakt. Met behulp van wat tekeningetjes op een stuk papier hebben we van onze hotel baas begrepen dat we om 06.00u konden ontbijten, dat de tuk tuk ons om 06.30 op zou halen en dat de boot om 07.00u zou vertrekken.

Dag 8 Bai Tu Long Bay

Klik op de foto's om een grotere versie te bekijken
  •  - Dag 8 Bai Tu Long Bay